Grafisk manual
VISION
“Mora IK arbetar för att skapa landets bästa plattform för ungdomar och att främja ett aktivare liv året runt. Vi skall också bidra till elitidrottsliga förutsättningar och bli nationellt konkurrenskraftiga. Som Sveriges äldsta ishockeyförening på landsorten skall vi fortsätta att sätta avtryck inom svensk hockey.”
AFFÄRSIDÈ
“Mora IK:s arena ska vara en självklar mötesplats i Dalarna för människor som tillsammans vill uppleva, utveckla och skapa framtida segrar. Detta uppnås genom att framgångsrikt vårda, utbilda och utveckla ungdoms- och juniorverksamhet som skapar förutsättningar för fortsatta elitsatsningar.”
LOGOTYP
Logotypen är Mora IK:s viktigaste identitetsbärare och därför ska den användas konsekvent för att alltid kommunicera med mottagaren på samma sätt. Den genomgående tanken i Mora IK:s grafiska profil är att traditionen ska möta det nya och moderna.
Det finns just nu två klubbmärken som cirkulerar på internet varav bara det med gula kanter ska användas.
LOGOTYPER FÖR NERLADDNING: